اخبار برگزیده

کد خبر:77006
پ
فاقد تصویر شاخص
رییس هیأت عامل ایمیدرو:

آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان

عملیات اجرایی ایجاد زنجیره فولاد کردستان به ظرفیت ۶٫۱ میلیون تن و با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی ایجاد زنجیره فولاد کردستان به ظرفیت ۶٫۱ میلیون تن و با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آغاز می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری صنایع ایران، مهدی کرباسیان در جلسه بررسی و امضا مشارکت نامه زنجیره فولاد کردستان با بیان اینکه زنجیره فولاد پیش زمینه ایجاد صنایع پایین دستی است گفت: با اتمام کامل زنجره فولاد کردستان برای هزار نفر بصورت مستقیم و برای چهار هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مشارکت نامه شرکت فولاد کردستان با کنسرسیومی متشکل از ایمیدرو وسه شرکت کیمیا معادن، شرکت امداد و صبانور تشکیل شده است، ادامه داد: همه این شرکت‌ها کار خود را پیش تر آغاز کرده و امیدواریم در سه سال آینده شاهد ایجاد سه کارخانه برای تولید محصولات فولادی باشیم.

 

*** در زنجیره فولاد کردستان و در مرحله اول کنسانتره، گندله ،آهن اسفنجی و شمش فولاد تولید می شود

 

 

کرباسیان با اعلام اینکه در زنجیره فولاد کردستان و در مرحله اول کنسانتره، گندله ،آهن اسفنجی و شمش فولاد تولید می شود، افزود: با اتمام این مراحل قطعا سرمایه گذاری‌های دیگری در بخش تولید ورق صورت خواهد گرفت که همین امر در سالیان آینده اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را نصیب استان می‌کند.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو افزود: امروز یکی از روزهای تاریخی برای استان کردستان است ، چرا که بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در طول تاریخ استان با امضا موافقتنامه میان شرکت ایمیدرو و سهامداران بخش خصوصی آغاز شده است.

 

کرباسیان هدف نهایی در زنجیره فولاد کردستان را تولید ۶٫۱ میلیون تن فولاد اعلام کرد و افزود: استان کردستان یک استان معدنی است وبرای رسیدن به جایگاه مطلوب خود دراین بخش تلاش‌های گسترده ای در زمینه اکتشافات زمین شناسی انجام شده است و یقینا سرمایه گذاران خارجی نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی خواهند کرد.

 

وی امضا موافقتنامه برای ایجاد شرکت تولید فولاد کردستان را اتفاقی خجسته و روزی مبارک برای مردم استان بر شمرد و گفت: ما در راستای سفر سال ۹۴ معاون اول رییس جمهور به کردستان جلسات متعددی را برای توسعه صنعت و معدن استان برگزار کردیم و مطالعات اکتشافی را سرعت بخشیدیم.

 

رییس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: تاکنون از کل پهنه استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع اکتشافات معدنی صورت گرفته که مقدار بسیار قابل توجهی است و با افزایش این مطالعات حتما معادن و پهنه های معدنی بیشتری پیدا خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون وزیر صنعت در پایان صحبت‌های خود افزود: زنجیره سنگ آهن یک زنجیره طولانی اشتغال را به دنبال دارد وارزش افزوده بسیاری را عاید استان می کند.

 

انتهای پیام///

منبع
شاتا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

کلید مقابل را فعال کنید