اخبار برگزیده

کد خبر:117517
پ
سید+جواد+حسینی+کیا
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرکت‌های تولید ماشین آلات معدنی، توان تولید تعداد مورد نیاز کشور را ندارند/ معادن به صورت جدی و فوری نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات هستند/ ناچار به واردات در این حوزه هستیم اما به صورت محدود/ دولت سعی دارد مشکلات را از سر راه بردارد اما اقدامی مشهودی را ندیده‌ایم

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های تولید ماشین آلات معدنی توان تولید تعداد مورد نیاز کشور را ندارند تاکید کرد، در شرایط فعلی ناچار به واردات محدود ماشین‌آلات هستیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های تولید ماشین آلات معدنی توان تولید تعداد مورد نیاز کشور را ندارند تاکید کرد، در شرایط فعلی ناچار به واردات محدود ماشین‌آلات هستیم.

 

*** تولید ماشین آلات معدنی

 

به گزارش صنایع، سید جواد حسینی‌کیا در خصوص واردات ماشین‌آلات در بخش معدن، اظهار داشت:

ماشین آلات معدنی در کشور تولید می‌شود اما متأسفانه صنایع بزرگی که ماشین آلات معدنی تولید می‌کنند به تعداد کافی نیست و تولیدات‌شان نیز محدود است، در نتیجه نمی‌توانند تمامی نیازها را در حوزه ماشین آلات معدنی پاسخ دهند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود:

در واقع شرکت‌هایی مانند هپکو که ماشین آلات سنگین و معدنی تولید می‌کنند توان تولید آن تعداد ماشین آلاتی را که مورد نیاز کشور است را ندارند و این امر موجب می‌شود که عرضه و تقاضا در تناسب نباشد و صنایع را با مشکلاتی رو به رو کند.

 

*** ناچار به واردات در این حوزه هستیم

 

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین آلات معدنی، تاکید کرد:

معادن به صورت جدی و فوری نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات هستند چرا که این ناوگان‌ها فرسوده شده‌اند و حتماً باید نوسازی شوند.

این فرسودگی باعث می‌شود هزینه تولید افزایش یابد و در ادامه شاهد کاهش تولیدات ماشین آلات باشیم.

برای این‌که عرضه و تقاضا را در کنار هم قرار دهیم و مشکلاتی را که در تأمین ماشین آلات به وجود می‌آید را کمتر کنیم ناچار هستیم واردات در این حوزه داشته باشیم.

این واردات را می‌توانیم به طور کامل آزاد نکنیم و برای آن تعداد و محدودیت قائل شویم تا از یک سو توسعه منابع و معادن را داشته باشیم و از سوی دیگر واحدهای تولیدی هم به تولیدات خودشان ادامه دهند.

وی در ادامه اضافه کرد:

در حقیقت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موانع بر سر صنایع، ممنوعیت واردات است.

اگر این واردات متناسب و به میزان نیاز باشد قطعاً می‌تواند به صنایع جان تازه بدهد و یک بازار رقابتی را در کشور ایجاد کند.

 

*** دولت سعی دارد مشکلات را از سر راه بردارد اما اقدامی مشهودی را ندیده‌ایم

 

حسینی کیا با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر واردات ۵۰۰۰ دستگاه راه سازی و معدنی، اظهار کرد:

دولت تمامی تلاشش را در تأمین ماشین آلات انجام می‌دهد و همواره سعی دارد مشکلات را از سر راه بردارد اما متأسفانه اقدامی که مشهود باشد را از سوی دولت ندیده‌ایم و وزارت صمت باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

معاونت معادن و فرآوری مواد همواره می‌تواند در تأمین ماشین آلات، تسهیلات اعطا کند و گام‌های مؤثری در جهت نوسازی ناوگان‌های معادن داشته باشد.

 

*** ماشین آلات وارداتی باید به روز باشند 

 

به گزارش صنایع، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به کیفیت ماشین آلاتی که به کشور وارد خواهند شد اشاره و تصریح کرد:

ما برای واردات ماشین آلات به کشور محدودیت قائل شدیم و این نکته را نباید فراموش کنیم که این ماشین آلات باید به روز باشند و وزارت صنعت، معدن تجارت و همچنین سازمان استاندارد باید استانداردهای لازم را برای این ماشین آلات مشخص کنند.

مهر

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید