اخبار برگزیده

کد خبر:117264
پ
بازدید از بزرگترین معدن و پروژه سرب و روی خاورمیانه
رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی:

اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در ۶ استان

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی از اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در ۶ استان خبر داد.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی از اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در ۶ استان خبر داد.

 

*** طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی

 

به گزارش معدن پرس، علیرضا شهیدی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی و تولید اطلاعات پایه جدید زمین‌شناسی و اکتشافی در مقیاس یک پنجاه هزارم برای نخستین بار در کشور، افزود:

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با شروع سال جدید و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و تولید اطلاعات پایه مورد نیاز بخش معدن، زیرساخت و عمران کشور، اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی طرح تحول برای ایجاد تحرک مناسب در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی کشور کرده است.

این سازمان در سال جاری اقدام به تولید اطلاعات پایه در نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور با چهار عنوان پروژه زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی و همچنین ژئوفیزیک هوایی خواهد کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد:

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در ۶ استان کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، قم، مرکزی و قزوین را اجرا می‌کند که در مجموع ۴۵۰ برگه نقشه زمین‌شناسی را در برمی‌گیرد.

 

*** هدف از طراحی و اجرای طرح

 

به گزارش معدذن پرس، معاون وزیر صمت، هدف از طراحی و اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی را افزایش بازدهی پروژه‌ها، کاهش زمان تبدیل کانسار به معدن و ایجاد تحرک روزافزون در فعالیت‌های دانش‌بنیان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور عنوان کرد.

 

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی در پایان ابراز امیدواری کرد که این برنامه با تلاش متخصصان و کارشناسان این سازمان در سرتاسر کشور و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در مقوله برون‌سپاری این پروژه‌ها و در نهایت همراهی و مساعدت تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کشور به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =

کلید مقابل را فعال کنید